میرباقری: تلاش می‌کنیم «سلمان فارسی» را در ۱۴۰۵ به پخش برسانیم آغاز بهره‌برداری از ۲۹۵۰ طرح جهاد سازندگی در خراسان رضوی آمادگی برای ساماندهی ۵۸۰۰ گروه جهادی در خراسان رضوی | دستگاه‌های اجرایی با گروه‌های جهادی متصل می‌شوند ۳۴ هزار شهید و تخریب ۹۵ درصد تأسیسات در دویست‌ونهمین روز جنگ غزه دعوت استاندار خراسان رضوی از گروه‌های جهادی برای مشارکت بیشتر در طرح تحول روستایی جزئیاتی از توافق پیشنهادی آتش‌بس میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی درخواست روسیه برای تحقیق درباره گور‌های دسته‌جمعی غزه غرب به اوکراین برای حمله به روسیه چراغ سبز نشان داد ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی را تحریم کرد آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم ​​​​​​​لتونی: اوکراین مجوز غرب برای حمله به خاک روسیه را دریافت کرده است هاآرتص: جوانان اسرائیلی در حال ترک اسرائیل هستند ترور یک فرمانده مقاومت به دست تشکیلات خودگردان + عکس حملات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله پهپادی مقاومت عراق به بندر ایلات در فلسطین اشغالی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) رصد تحرکات نظامیان صهیونیست در مرز لبنان توسط حزب الله + فیلم ۳۰۰ تحریم جدید آمریکا علیه نهادهای روسی، چینی و دیگر کشورها به بهانه جنگ اوکراین زلنسکی یکی از مقام‌های سرویس امنیتی اوکراین را برکنار کرد دبیرکل سازمان ملل: متعهد به صلح بر اساس پایان اشغال هستیم آمریکا: همسایگان اسرائیل از عادی سازی روابط سود بسیاری خواهند برد
سرخط خبرها

انتقاد توئیتری وزیر راه از معاونش| رستم قاسمی به مدیرعامل راه‌آهن چه گفت؟

  • کد خبر: ۱۱۴۲۴۲
  • ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴
انتقاد توئیتری وزیر راه از معاونش| رستم قاسمی به مدیرعامل راه‌آهن چه گفت؟
درحالی شرکت راه‌آهن دیروز از حذف واگن‌های با عمر بالای ۴۸ سال از شبکه سیر خبر داده بود که رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی خطاب به مدیرعامل راه‌آهن گفت: به‌جای پاک کردن صورت مسئله،‌ سریعاً راهی برای حل موضوع پیدا کنید.

به گزارش شهرآرانیوز، راه‌آهن دیروز در اطلاعیه‌ای به‌شرح زیر از حذف قطار‌های با عمر ۴۸ سال به بالا خبر داد:

مطابق ماده ۲ و ۴ قانون دسترسی آزاد به شبکه ریلی کشور، راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در راستای اجرای وظیفه قانونی حاکمیتی خود به‌جهت حفظ ایمنی سیر قطار‌های مسافری و پیشگیری از بروز سوانح و همچنین حفظ سلامتی و رفاه حال مسافران، سیر تعداد محدودی از واگن‌های مسافری شرکت‌های بخش خصوصی ریلی که عمر آن‌ها بیش از ۴۸ سال بوده و شرکت‌ها اقدام مؤثری برای انجام بازسازی آن‌ها نکرده‌اند را متوقف کرد.

 به شرکت‌های مالک این واگن‌ها اعلام شده است که صدور مجوز سیر واگن‌های یادشده که ۴۸ سال از عمر آن‌ها می‌گذرد، صرفاً منوط به انجام تعمیرات اساسی مطابق با دستورالعمل‌های استاندارد مربوط خواهد بود. از سال ۹۶ صدور مجوز موقت سیر این واگن‌ها و تمدید چندین‌باره آن، به شرکت‌های خصوصی مالک واگن‌های با عمر بالای ۳۰ سال دستورالعمل‌های استاندارد تعمیرات این دسته از واگن‌ها ابلاغ شده تا نسبت به انجام تعمیرات آن‌ها اقدام کنند.

طی این مدت تلاش شد با ارائه تسهیلات به شرکت‌ها نسبت به تسریع این امر اقدام شود، اما تلاش‌های صورت‌گرفته کافی نبوده و این امر کامل انجام نشده است.

راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، ضمن تلاش برای ارائه تسهیلات جهت انجام بازسازی واگن‌های مذکور، در زمینه حفظ ایمنی سیر قطار‌های مسافری مماشات نمی‌کند و  شرکت‌های خصوصی فعال در حوزه حمل‌ونقل ریلی مسافری را نسبت به انجام تمهیدات لازم جهت حفظ موقعیت شغلی و به‌کارگیری کارکنان شاغل در این واگن‌ها در مدت زمان انجام بازسازی در سایر بخش‌های آن شرکت موظف می‌داند.

واکنش وزیر به اطلاعیه راه‌آهن

این در حالی است که به‌فاصله چند ساعت رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی به این اقدام راه‌آهن واکنش نشان داد و به‌طور تلویحی از آن انتقاد کرد. وزیر راه دراین‌باره در توئیتر نوشت:‌

جناب آقای صالحی، با حذف چند رام قطار بالای ۳۰ سال، گزارشی مبنی بر تعدیل پرسنل شرکت‌های ریلی به بنده رسید. همان‌طور که نگران جان مردم عزیز هستیم باید نگران معیشت کارکنان زحمتکش این قطار‌ها نیز بود. با همکاری مدیران شرکت‌ها به‌جای پاک کردن صورت مسئله، سریعاً راهی برای حل موضوع پیدا کنید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->